Telefonia i gas, els sectors amb més reclamacions en l’OMIC
L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor recupera 12.000 euros

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) ha fet públics aquesta setmana les dades sobre les reclamacions dels consumidors a Alcoi durant el primer semestre de 2025, des de l’1 de gener fins al 30 de juny. El vicealcalde i edil de Consum, Àlex Cerradelo, destaca que s’han atés més de 200 consultes i s’han tramitat més 260 reclamacions, de les quals prop d’un centenar ja han sigut resoltes favorablement. A partir d’aquestes reclamacions, des de l’OMIC s’han aconseguit recuperar 12.000 euros per als consumidors afectats.
En la informació que l’oficina ha presentat, es confirma que els sectors amb més reclamacions són la telefonia (57 reclamacions), el gas (24 reclamacions), les vendes per internet (22 reclamacions), els automòbils (17 reclamacions) i l’electricitat (15 reclamacions). En general, aquests sectors són també aquells en quins més diners s’ha pogut recuperar, a pesar que també cal incloure l’habitatge.
Quant als motius de les reclamacions, una gran part són degudes a incompliments del contracte (22%) i a la mala prestació del servei (18,6%). Altres motius importants són els incompliments de la garantia (7,6%), les deficiències en la qualitat dels productes (4,6%) i les clàusules i pràctiques abusives (2,3%).
Àlex Cerradelo ha destacat la importància de defensar els drets dels consumidors mitjançant l’OMIC i s’ha mostrat satisfet perquè «gràcies al treball de l’oficina molts consumidors han pogut solucionar els seus problemes». A més, ha animat a la ciutadania a fer ús d’aquest servei que l’Ajuntament posa a la disposició de la ciutadania.