Saray Cerro: “La ràdio és una manera molt bonica i única de transmetre”
La comunicadora i humorista alcoiana va començar la seua carrera professional en la ràdio local fins arribar a programes televisius com ‘La Revuelta’ o ‘Todo es mentira’

Saray Cerro, comunicadora alcoiana, s’ha convertit en una imatge referent entre els més joves en el món de la comunicació després d’una gran trajectòria consolidada en el món de la comunicació. Des de ben xicoteta es va interessar en aquest àmbit convertint-se en una passió clara. El seu pare li va regalar quan era xiqueta un micròfon amb el qual gravava programes inventats, interpretant diferents personatges. Anys després, eixe joc de la infància es convertiria en un assaig que acabaria sent la seua carrera professional. “Sempre m’he sentit atreta pel micròfon i la ràdio és una manera molt bonica i única de transmetre i donar a conéixer”.
Després d’acabar els seus estudis en Comunicació Audiovisual en la Universitat Politècnica de València de Gandia, la seua curiositat la va portar a completar els seus estudis amb el màster CALSI en Mitjà social. Una professora li va dir en la seua etapa universitària que tenia ‘bona veu’, i això la va animar a realitzar estudis de doblatge que l’han portat a fer espots publicitaris i, actualment, a narrar audiollibres, sent aquest un dels últims projectes en els quals s’ha embarcat.
La seua entrada en el món professional després de finalitzar la seua etapa com a estudiant no va tardar en arribar, va participar en el programa La Coctelera 3.0, a La Llosa FM, un programa de Jordi Company i Carlos Ripollés, el qual va arribar a reunir més de 15.000 oients.
“La ràdio sempre m’ha interessat, l’escoltava de xicoteta a casa dels meus pares i de la meua àvia. És un mitjà al qual sempre recorrem, i en l’apagada d’abril es va veure clarament. Realment la meua primera vegada en la ràdio no va ser a la Llosa FM. Quan tenia 10 anys, vaig escriure diversos poemes per a llegir-los en la Cadena SER d’Alcoi i ahí crec que ja em vaig adonar del que eixe mitjà significava per a mi”. Així i tot, assegura que en la universitat es va poder preparar bé per a poder plantar-se darrere d’un micròfon. “En la universitat féiem pràctiques de ràdio, gravava amb els meus amics i era molt divertit, i això també va ajudar al fet que eixe entorn es convertira en un espai segur. A més, a la Llosa FM érem un equip molt jove i estava molt còmoda, i això en el resultat del treball es nota”, compte la comunicadora. Eixe vincle amb la radiotelevisió autonòmica valenciana es va consolidar amb el temps. També ha sigut col·laboradora i guionista en programes d’À Punt com ‘Tap Zàping’ en televisió i ‘Podríem fer-ho millor’, en ràdio.
El salt fora de l’àmbit autonòmic va arribar amb ‘Cuerpos Especiales’, programa d’Europa FM, en el qual va participar com a col·laboradora, dirigit per Eva Soriano i Nacho Garcia. Pel que fa a la seua experiència formant part d’un programa d’aquest abast assegura que: “Treballar amb ells ha sigut tot un somni, és gent súper professional i pròxima, a més de generosos perquè et pugues lluir amb ells i això sempre s’agraeix”. En l’àmbit televisiu també ha sabut guanyar-se un espai. Ha participat com a col·laboradora en el programa presentat per David Broncano, ‘La Revuelta’, en el qual a través de seccions lleugeres i pròximes, s’aborden temes d’actualitat i cultura popular. En aquest, Saray aportava la seua visió irònica, sempre amb una observació aguda del quotidià. També s’ha deixat veure en el programa de Cuatro, ‘Todo es mentira’, un programa d’actualitat satírica presentat per Risto Mejide.

Saray assegura que treballar en la ràdio i en la televisió és molt diferent, “en la ràdio pots fer una cosa molt gran amb un equip molt xicotet perquè no necessites imatge i al ser un espai sonor es pot jugar molt amb la imaginació, en canvi, la televisió és molt més expressiva i això m’encanta també, cadascun té les seues peculiaritats juntament amb els seus avantatges i desavantatges”.
De manera paral·lela, també compta amb un camí consolidat com a humorista. Es va incorporar al conjunt de ‘Riures en valencià’ i va començar a actuar en espais culturals i sales de comèdia amb espectacles com a ‘Drama Queen’, combinant humor àcid amb un toc autobiogràfic.
A més, també compta amb el seu propi monòleg, ‘Qué desastre’’, realitzat des de zero per ella mateixa en el qual desenvolupa situacions pròpies quotidianes, desastres amorosos i xicotetes crisis existencials pròpies de la vida adulta.
“El que tinc clar és que aquesta és una professió en la qual mai m’avorriré, sempre hi ha nous reptes i he d’estar sempre atenta i aprenent”, conclou Saray Cerro.