Alcoi destina un edifici a habitatges per a persones majors

Està en La Sardina i es rehabilitarà amb una inversió de mig milió d'euros, finançats en part amb fons europeus

Alcoi destina un edifici a habitatges per a persones majors
Visita recent a les obres.

Alcoi comptarà en els pròxims anys amb un innovador projecte de convivència per a persones majors en la Zona Alta. L’Ajuntament ha rebut una ajuda de més de 163.000 euros de la Generalitat Valenciana per a rehabilitar un edifici municipal situat en el número 14 del carrer La Sardina, on es crearan nou apartaments sota el model de cohousing: habitatges privats que es combinen amb zones i serveis compartits.

El pressupost total ascendeix a 480.000 euros, dels quals, una part es cobrirà amb fons europeus a través de l’Estratègia de Desenvolupament Integrat Local (EDIL), en concret, 288.000 euros, mentre que 163.000 procedeixen de la convocatòria d’ajudes per al foment d’allotjaments en el model de cohousing per a persones majors, de la Generalitat Valenciana. El Consistori només haurà d’aportar uns 30.000 euros, la qual cosa suposa un 6% de la inversió.

La regidora d’Urbanisme, Vanessa Moltó, ha destacat la importància d’aquesta actuació: “Amb aquest model donem resposta a una necessitat real de les persones majors: viure de manera independent, però amb la tranquil·litat de comptar amb espais comuns, serveis adaptats i la seguretat d’una comunitat. A més, suposa una oportunitat per a continuar regenerant el barri del Partidor”.

Aquest projecte se suma a altres iniciatives que Alcoi impulsa en el mateix barri. Al carrer Sant Mateu es construeixen 18 habitatges intergeneracionals, mentre que al carrer Sant Maure ja viuen quatre famílies de persones majors amb dependència o discapacitat en pisos municipals rehabilitats dins del programa EDUSI.