Un clàssic deu anys després

Des de 2015 que l'Alcoyano no visita un dels seus camps maleïts on només ha guanyat en dues ocasions

Un clàssic deu anys després
Tiko Iniesta no viatja després de ser sancionat amb dos partits.

Pareix que va ser ahir però han passat més de deu anys des de l’última vegada que l’Alcoyano va visitar el Narcís Sala. Els partits entre Alcoyano i Sant Andreu eren un clàssic que es va repetir fins a tretze ocasions en la desapareguda Segona B. Duelos intensos entre dos històrics, que als blanquiblaus no se’ls donaven massa bé, com demostra que només va aconseguir guanyar en dos ocasions. Curiosament, una d’elles va ser en l’última vegada, en març de 2015, quan l’Alcoyano entrenat per Palop va aconseguir véncer 2-3 amb gols en pròpia porta, Nico Cháfer i Pituli.

Este històric del futbol català, que mai ha estat en Primera Divisió però sí 11 vegades en Segona, compta amb una de les masses socials més potents de la Segona Federació, amb més de 4.000 socis. Este suport des de la graderia convertix les visites al Narcís Sala, amb capacitat per a 6.553 espectadors i de gespa artificial, en una espècie de visita al dentista per als rivals.

Precisament en la seua compareixença de dijous, el tècnic Fran Alcoy va posar molt d’èmfasi en esta qüestió, arribant a qualificar d’“hostil” l’ambient que es pot trobar este diumenge (17 hores). “Tindran un ambient molt favorable a ells. Haurem de cuidar molt els detalls i adaptar-nos a un context totalment diferent del que ens vam trobar diumenge passat. Són un gran equip, molt potent ofensivament, amb 5 o 6 jugadors per davant del baló. A més, són molt forts a baló parat amb 4 o 5 futbolistes d’1,90. Amb baló hem d’intentar fer-los mal o, altrament, t’aniran tancant i patirem molt en defensa”, va analitzar el tècnic.

Fran Alcoy tindrà la baixa segura de Tiko Iniesta. Al murcià li ha caigut una sanció de dos partits per la seua expulsió contra el Valencia Mestalla. Continuem amb les lesions de Joan Piera i Javi Soler i la novetat en la convocatòria pot ser Chinchilla, entre cotons tota la pretemporada després de la seua operació de finals de la passada temporada. En el Sant Andreu juguen dos vells coneguts: el central Carlos Blanco i l’extrem Sergi García, que només va estar mitja volta i se li va donar la baixa fa dos Nadals.