Ruta de cotxes històrics per a conscienciar del suïcidi masculí
El punt de trobada del diumenge serà el Passeig Ovidi Montllor a les 9,30 hores

El Club Motor Clàssic d’Alcoi, en el seu quinzé aniversari, ha organitzat per a aquest diumenge l’edició de 2025 de “Distinguished Gentleman’s Drive”, una activitat amb la qual es pretén recaptar fons per a la lluita contra el càncer de pròstata, però que enguany ha volgut anar més enllà, erigint-se en la plataforma per a visualitzar un problema que de manera especial afecta als homes, com és el suïcidi.
Per a això, en la presentació d’aquest esdeveniment es va convidar al Rotary Club d’Alcoi, que al costat de l’Hospital Verge dels Lliris ha decidit apostar per la prevenció del suïcidi, creant la plataforma SAMEDEM (Salut Mental de la *Muntanya) i l’aplicació *MeMind, que d’una manera anònima avalua el risc de suïcidi a través d’una sèrie de preguntes.
En la presentació va ser present Romualdo Coderch, membre rotari i ànima d’aquesta iniciativa, ja que ha sigut l’impulsor d’aquest programa, qui d’una manera crua i directa va assegurar que la nostra comarca ofereix unes taxes de suïcidi de les més altes d’Europa. “Afecta sobretot a homes i un 65% són joves entre 15 i 25 anys”, afegint que “som la ciutat dels ponts i molts venen a suïcidar-se ací. És dur dir-ho, però és la realitat”.
Es calcula que a la comarca de l’Alcoià-Comtat es registren entre 150 i 160 suïcidis cada any. Amb aquest programa s’ha millorat la prevenció, segons dades aportades per *Romualdo *Coderch, qui va assegurar que “en la zona hem aconseguit salvar ja 140 vides enguany”.
L’aplicació MeMind ha permés arreplegar dades de manera anònima de 4.000 persones a Alcoi. Un estudi que es vol ampliar a altres 5.000 persones, però actuant a la comarca, per a així arribar al 6% de població.
Per part seua, la regidora Aroa Mira va explicar en la seua intervenció que “és un tema en el qual no podem estar d’esquena i cal anar de front. És una qüestió d’envergadura que ens ha de preocupar com a societat. Sobretot és important treballar en la prevenció”.
El punt de trobada del diumenge serà el Passeig Ovidi Montllor a les 9,30 hores. Una hora després està previst eixir en direcció cap a Albaida, on hi haurà una parada. La comitiva de vehicles clàssics amb més de 40 anys de *antiguedad continuarà en direcció a Agres, localitat en la qual se servirà un menjar de germanor.