Alcoi dona veu al dol gestacional, perinatal i neonatal

Per a visibilitzar una realitat sovint silenciada i oferir suport a les famílies que han patit una pèrdua durant l'embaràs o després del naixement

Alcoi dona veu al dol gestacional, perinatal i neonatal
Homenatge a les famílies realitzat aquest dimecres en la Glorieta. ALDEMAR

L’Ajuntament d’Alcoi, a través de les regidories de Polítiques Inclusives, Infància i Adolescència, i Salut Pública, es va sumar a la commemoració del Dia Mundial de la Conscienciació sobre la Mort Gestacional, Perinatal i Neonatal, que es va celebrar el 15 d’octubre. Amb aquesta iniciativa, el consistori va voler donar visibilitat a una realitat dolorosa i, sovint, silenciada, que afecta cada any a milers de famílies.

Sota el lema ‘Octubre: mes de sensibilització del dol gestacional, perinatal i neonatal’, Alcoi ha organitzat diverses activitats durant el mes. El 13 d’octubre va tindre lloc en la Fundació Mutua Levante la xarrada ‘Sempre amb tú: com afrontar la pèrdua perinatal’, a càrrec de la psicòloga Jennifer Marín, un espai d’escolta i diàleg sobre les emocions i processos que acompanyen aquest tipus de pèrdues.

El 15 d’octubre, la Glorieta va acollir un emotiu acte d’homenatge a les famílies que han hagut d’acomiadar-se dels seus bebés massa prompte. La trobada, organitzada per famílies en dol al costat de matrones i professionals de la maternitat amb el suport de l’Ajuntament, va incloure lectures, música i un gest simbòlic de record.

Finalment, el 22 d’octubre es projectarà en el Centre Cultural Mario Silvestre el documental ‘Del dol a l’amor’, dirigit per Irene Margalef, Ariadna Martínez i Gabriel Novau, que arreplega els testimonis de quatre famílies que van viure una pèrdua gestacional o perinatal.

La regidora de Polítiques Inclusives, Infància i Adolescència, Aroa Mira, va subratllar la importància de trencar el silenci que envolta aquest tipus de dols: «Parlar d’això, acompanyar i fer visibles aquestes realitats és una manera de cuidar, d’estimar i de fer comunitat». Per part seua, el regidor de Salut Pública, Carles Sansalvador, va destacar la necessitat que les administracions impulsen formació i protocols adequats per a oferir un acompanyament respectuós i empàtic a les famílies.

Amb aquestes accions, l’Ajuntament d’Alcoi va voler retre homenatge als qui han patit una pèrdua gestacional, perinatal o neonatal, i promoure una societat més empàtica, humana i inclusiva.

Advertisements