La comarca acull diverses trobades per a la promoció exterior del joguet

Empreses de Tailàndia i Singapur han conegut de primera mà el producte propi de la Comunitat Valenciana

La comarca acull diverses trobades per a la promoció exterior del joguet
Una de les reunions mantingudes. | GVA

La Comunitat Valenciana està donant a conéixer el joguet propi a través d’una missió d’Ivace+i Internacional, mitjançant la qual s’està impulsant la promoció exterior i la internacionalització del sector.

La directora general d’Emprenedoria i Internacionalització, Ester Olivas, ha explicat que aquesta acció és una de les 14 missions de convidats internacionals que Ivace+i Internacional ha previst en l’últim trimestre de l’any.

“Convidem a empreses importadors amb potencial de compra perquè coneguen de primera mà l’oferta de les nostres empreses, en les seues pròpies seus, per a així facilitar al màxim el coneixement sobre la fortalesa i la versatilitat del sector”, ha indicat Olivas.

En aquesta ocasió, Ivace+i Internacional ha organitzat la visita de dues empreses de Singapur i una de Tailàndia que han desenvolupat una agenda de treball basada en visites a les seus i reunions b2b amb 12 empreses jogueteres alacantines.

Les trobades s’han celebrat en les localitats d’Onil, Castalla, i Ibi.

EXPORTACIONS JOGUET
La Comunitat Valenciana és la tercera regió espanyola més exportadora de joguet amb un 12% del total exportat per Espanya en 2024. Aquest percentatge s’eleva al 27% per al joguet tradicional.

Portugal és el primer destí –amb el 20% del total exportat per la Comunitat–, seguit de França i Itàlia. Aquests tres destins representen el 42% de les exportacions del sector l’any 2024.

En els huit primers mesos de 2025, les exportacions de joguet han aconseguit els 131,3 milions d’euros, la qual cosa representa un increment del 1,1% respecte al mateix període de l’any anterior.