Una campanya de la Policia Local es tanca amb 40 patinets immobilitzats i 49 denúncies

Combina la vigilància aleatòria en el nucli urbà d’Alcoi amb la conscienciació en centres educatius per a garantir la convivència i anticipar-se als canvis normatius de 2026

Una campanya de la Policia Local es tanca amb 40 patinets immobilitzats i 49 denúncies
Alguns dels patinets immobilitzats per la Policia Local.

La Policia Local ha dut a terme una nova campanya de control de VMP (Vehicles de Mobilitat Personal), que s’ha saldat amb la immobilització de 40 patinets i 49 denúncies. La campanya en qüestió ha combinat la vigilància aleatòria en el nucli urbà d’Alcoi amb la conscienciació en centres educatius per a garantir la convivència i anticipar-se als canvis normatius de l’any que estem a punt d’estrenar, el 2026.

Les denúncies s’han interposat per diverses infraccions i, en el cas de les immobilitzacions, ha sigut perquè no complien els requisits legals o de seguretat. L’objectiu principal d’aquestes actuacions ha sigut doble: d’una banda, conscienciar els usuaris sobre la responsabilitat que comporta la conducció d’aquests vehicles i, de l’altra, sancionar aquelles conductes que posen en risc la seguretat viària i la convivència amb els vianants.

Les dades arreplegades durant la campanya reflecteixen les principals infraccions detectades en el nucli urbà. Dels 49 usuaris denunciats, 18 han sigut sancionats per circular amb patinets no homologats per la Direcció General de Trànsit, mentre que 16 denúncies corresponen a casos de reincidència.

Així mateix, s’ha sancionat sis conductors per circular per la vorera, una conducta especialment vigilada per a protegir el vianant, i altres sis per utilitzar vehicles que no reunien les característiques tècniques adequades per a la circulació. També s’han registrat dues sancions per circular dues persones en un mateix vehicle i una denúncia per no acreditar la titularitat del patinet.

El regidor de Seguretat, Raül Llopis, ha destacat la importància d’aquestes xifres com a mostra de l’activitat constant del cos policial: “És important aportar dades veraces i demostrables com aquestes per a desmuntar la desinformació habitual que podem vore a vegades en vídeos per xarxes socials o els bulos que asseguren que no s’actua amb aquest tipus de vehicles”.

La campanya ha inclòs controls informatius en els accessos als instituts, reforçant el missatge preventiu entre el públic més jove. En 2026 es donarà continuïtat a aquests controls, amb la finalitat d’evitar accidents i preparar la ciutadania davant els pròxims canvis de normativa que afectaran els usuaris de VMP, insistint tant en els avantatges com en els riscos del seu ús.

Advertisements