Atur: Alcoi registra el millor gener des de 2008

Després de la tercera baixada consecutiva, la xifra és de 4.297 persones desocupades

Atur: Alcoi registra el millor gener des de 2008
Gràfic de l’evolució de l’atur a Alcoi. | FONT: LABORA

Alcoi ha registrat el millor mes de gener, pel que fa a la xifra d’atur, des de l’any 2008, una època marcada per una gran crisi. Així ho reflecteix l’històric de dades del Servei Valencià d’Ocupació i Formació, Labora.

Això s’ha produït després del tercer descens consecutiu a la nostra ciutat, que a més lidera la baixada a la comarca, que també s’ha donat en municipis com Ibi o Castalla, entre altres.

Aquesta disminució és de 60 persones a Alcoi, i de 168 a nivell global de l’Alcoià i el Comtat.

Així, a la nostra ciutat hi ha 4.297 persones aturades, enfront de les 4.357 de l’últim mes de 2025.

En el cas de tota la zona, la xifra és de 8.996.

MILLOR GENER DES DE 2008
Tal com s’ha indicat, la dada d’aquest inici d’any suposa el millor mes de gener de pràcticament els últims 20 anys, ja que cal remuntar-se a 2008 per a trobar una xifra inferior, quan aquesta va ser de 3.737, segons les dades de Labora.

A partir d’aquell moment, en cada mes de gener la dada va anar augmentant fins a arribar al màxim en 2013, amb 8.210 persones aturades a Alcoi. Aquest va ser el punt d’inflexió, ja que progressivament l’atur ha anat baixant cada gener a la nostra ciutat, fins que en 2020 hi va haver un lleuger increment respecte al mateix mes de l’any anterior. No obstant això, un nou punt de canvi es va produir en 2021, després de la pandèmia de la Covid-19, en què hi va haver quasi 600 persones aturades més, passant de 5.093 en gener de 2020 a 5.651 l’any següent.

A partir d’ací, la dada ha anat variant amb pujades i baixades fins a arribar al mínim d’aquest passat gener de 2026.

La tercera baixada consecutiva a Alcoi s’ha degut principalment al sector dels serveis, amb 55 persones menys. A la indústria també ha descendit, però en menor mesura (-10). A la construcció, el tancament de gener ha comportat 2 persones menys aturades, per 4 més en l’agricultura i altres 3 en l’apartat de sense activitat econòmica.

>>Pot llegir la notícia completa a El Nostre del 6 de febrer.