Alcoi acomiada Antonio Revert, procurador, polític i referent cultural

Més enllà de la seua faceta jurídica i política, va ser, sobretot, un apassionat de la història local

Alcoi acomiada Antonio Revert, procurador, polític i referent cultural
Antonio Revert. FOTO PACO GRAU

Alcoi plora la pèrdua d’Antonio Revert Cortés, advocat, procurador, escriptor i historiador alcoià, mort als 95 anys d’edat. Una figura molt estimada i respectada, la trajectòria de la qual va deixar una empremta profunda en la vida cultural, política i intel·lectual de la ciutat. La seua marxa ha suscitat nombroses mostres d’afecte i reconeixement per part d’institucions, entitats i persones que van compartir amb ell inquietuds, converses i projectes.

Al llarg de la seua dilatada trajectòria professional, Revert va exercir com a advocat i procurador, amb milers de casos judicials a les seues esquenes, sempre recordat per l’elegància de la seua paraula i la solidesa dels seus raonaments. Paral·lelament, va mantindre un ferm compromís amb la vida pública, formant part de la UCD durant els primers anys de la Transició democràtica, una etapa clau en la història recent d’Espanya i també d’Alcoi.

Més enllà de la seua faceta jurídica i política, Antonio Revert va ser, sobretot, un apassionat de la història local. Escriptor rigorós, va col·laborar durant anys en la premsa alcoiana amb articles acuradament documentats, molts d’ells nascuts a l’empara de les tertúlies, especialment les que se celebraven a l’emblemàtic bar Ideal, que freqüentava. La seua obra, marcada per un profund amor per la ciutat i el seu patrimoni, ha contribuït de manera decisiva a preservar la memòria col·lectiva i a enfortir el vincle de la ciutadania amb el seu passat. També va estar vinculat al teatre, a través de La Cazuela i del sainet fester, sent autor de l’obra Si la teua filà no t’apanya, apunta’t a la Llaganya.

L’Ajuntament d’Alcoi ha expressat públicament el seu pesar per la defunció. L’alcalde, Toni Francés, ha destacat que “Antonio Revert va ser una persona de gran qualitat humana i un professional molt respectat. A més de la seua tasca com a procurador i advocat, va destacar per la seua implicació política com a president de la UCD, però sobretot com a escriptor i historiador, profundament vinculat a la cultura i a la història d’Alcoi, a la qual va dedicar bona part de la seua vida”.

Aquest matí ha tingut lloc el soterrament en la seua memòria, celebrat a la parròquia de Sant Roc. Alcoi s’acomiada així d’un dels seus grans referents, agraïda per una vida dedicada al servei públic, la cultura i la història de la ciutat.

Advertisements