El Casal arreplega en un llibre diverses versions de l’Himne a Sant Jordi
Es tracta d'una edició commemorativa de la qual s'han fet unes 100 unitats per a regalar a col·laboradors i institucions

L’Himne a Sant Jordi. A aquesta peça està dedicat el nou llibre, commemoratiu, que ha presentat l’Associació de Sant Jordi (ASJ) i que ha format part de la programació del Mig Any fester i també s’emmarca en la labor que està fent l’entitat festera de preservar aspectes destacats relacionats amb la Festa, com és aquest cas, del qual únicament hi havia un manuscrit, tal com va apuntar l’assessor musical de l’Associació, José del Valle.
D’aquesta publicació s’han imprés unes 100 unitats, ja que es tracta d’una edició no venal, que s’entregarà a col·laboradors i institucions progressivament, així com a gent relacionada amb les diferents versions de l’himne, totes elles recollides en aquest llibre.
A més, es contempla que aquest llibre estiga disponible en l’ASJ a mode de preservar el patrimoni musical de les festes de Moros i Cristians d’Alcoi. Aquestes versions són de Juan Bautista Carbonell, Amando Blanquer, Paco Amaya, Silvia Gómez i el mateix José de Valle, i són tant per a cor, banda, òrgan i orquestra.
A més, aquest 2025 es compleixen 60 anys de l’aprovació d’aquest himne com l’oficial i a més, serà l’himne de l’Any Jubilar, que era un requeriment que es feia per a aquest atorgament, segons ha comentat el president de l’ASJ, Paco García. Es preveu, a més, gravar aquest himne i que quede arreplegat en la web de l’Associació.
Un pròleg de José de la Vall obri aquesta edició, realitzada a mode d’obsequi i que s’ha convertit en realitat gràcies a la col·laboració de diverses administracions, tant locals com provincials.