El Ple acorda la creació d’un grup de treball per a revisar l’ordenança de la ITE

La proposta parteix del PP i un dels objectius és millorar la informació ciutadana sobre les inspeccions d'edificis

El Ple acorda la creació d'un grup de treball per a revisar l'ordenança de la ITE
Ple de l’Ajuntament d’Alcoi celebrat hui.

El ple de l’Ajuntament d’Alcoi ha aprovat aquest divendres, per unanimitat, una moció presentada pel Partit Popular per a revisar i millorar l’ordenança municipal d’Inspecció Tècnica d’Edificis (ITE). Encara que el govern local no ha recolzat el text original, sí ha acordat amb el grup proponent una modificació dels punts d’acord que ha permés sumar el suport de tota la corporació.

El consens aconseguit contempla tres mesures clau. En primer lloc, millorar la transparència de la pàgina web municipal d’urbanisme, especialment l’apartat dedicat a la ITE, incloent-hi una secció de preguntes freqüents que facilite la comprensió del procés a la ciutadania. En segon lloc, s’impulsarà la creació d’un grup de treball format per tècnics i especialistes en la matèria per a avaluar possibles millores en l’aplicació de l’ordenança. Finalment, s’instarà el Consell a revisar la normativa autonòmica, amb la finalitat d’adaptar-la a realitats urbanes com la d’Alcoi, sobretot en el que es referisca a edificis d’ús no residencial.

El debat ha transcorregut en un clima de consens, destacant la voluntat compartida d’avançar cap a una normativa més clara, efectiva i adaptada al context local. Amb aquest acord, el ple busca millorar la seguretat estructural dels immobles de la ciutat i facilitar el compliment de les obligacions a veïns i propietaris.

Altres assumptes

El ple ha arrancat amb una presentació especial a càrrec de l’alumnat de diversos centres escolars de la ciutat, els qui han participat en els pressupostos participatius de la infància. Els joves representants han explicat el procés seguit per a arribar a les propostes guanyadores: en la categoria de despesa corrent, la creació d’una escape room, i en inversions, la millora de la piscina i la pista esportiva del barri de Batoi. La iniciativa ha sigut rebuda amb aplaudiments per part de la corporació.

En l’àmbit mediambiental, el ple ha aprovat la cessió d’ús d’un solar al Consorci de Residus per a la construcció del nou ecoparc, una infraestructura que busca millorar la gestió dels residus i avançar cap a un model més sostenible. La nova ubicació es localitza en la part alta del polígon La Beniata.

Respecte al debat, la segona meitat del ple ha comptat amb diverses mocions que han evidenciat les diferències entre els grups polítics. D’una banda, Compromís, PSOE i Guanyar han presentat una moció conjunta en defensa dels drets del col·lectiu trans, condemnant expressament les denominades “teràpies de conversió”. La proposta ha sigut aprovada amb els vots a favor dels tres grups, mentre que PP i Vox han votat en contra.

La tensió ha augmentat amb la moció de Guanyar en suport al poble palestí i en contra del genocidi a Gaza, que incloïa la petició de col·locar la bandera palestina en el saló de plens com a gest de solidaritat. El PP ha intentat introduir una esmena per a generalitzar la condemna a tots els conflictes bèl·lics, però no ha sigut acceptada. Finalment, la moció ha tirat avant amb els vots favorables de Guanyar, Compromís i PSOE, l’abstenció del PP i el vot en contra de Vox, que ha tornat a protagonitzar un dur enfrontament verbal amb els grups d’esquerres.

També ha generat controvèrsia la moció per a la defensa del col·lectiu LGTBIQA+ i la condemna dels atacs a la seu de Ponts d’Igualtat, després de l’incident en el qual diversos joves van arrancar cartells del local. Mentre que Guanyar, Compromís i PSOE consideren els fets com a possibles delictes d’odi, Vox els defineix com una simple “gamberrada” i el PP ha demanat que no es polititzara el debat. Amb tot, la moció ha sigut aprovada amb els vots favorables de l’esquerra, l’abstenció del PP i l’oposició de Vox.

Advertisements