El PP afirma que els comptes de l’Ajuntament d’Alcoi estan en negatiu

L’Ajuntament d’Alcoi ha tancat l’exercici pressupostari de 2024 amb un resultat positiu de 953.095 euros, segons les dades difoses pel govern. No obstant això, el Partit Popular qüestiona aquest balanç, assenyalant que el superàvit és en realitat una dada comptable que no reflecteix la situació financera real de l’Ajuntament.
Així, adverteixen que el romanent de tresoreria –que mesura la liquiditat disponible— va tornar a ser negatiu, amb un saldo de -1.341.024 euros, la qual cosa ha obligat a anul·lar més de 54.000 euros del pressupost de 2025, afirmen.
El PP recorda que no és el primer any amb romanent negatiu: en 2023 la xifra va ser similar. Per això, segons l’oposició, l’Ajuntament està obligat a aplicar un Pla Economicofinancer en 2025 i 2026. Els populars critiquen que aquesta situació evidencia un dèficit estructural i adverteixen que podrien augmentar la pressió fiscal i les retallades.