Increïble però cert
Al·luvió d'ocasions de l'Alcoyano que haguera pogut golejar a un Castelló B que s'ha emportat el premi gros de l'empat
Increïble però cert. Del que haguera pogut ser una golejada d’escàndol, amb cinc, sis o fins a més gols, l’Alcoyano solo ha pogut rascar un minso empat (0-0), sens dubte injust i que per a res reflecteix el vist aquesta vesprada en el Collao, on els de Fran Alcoy han sigut per moments una piconadora que ha passat per damunt d’un Castelló B que bastant ha fet amb mantindre el tipus i sobreviure a l’al·luvió d’ocasions.
Un resultat que suposa una frenada a la bona ratxa dels blanc-i-blaus en Collao, on havia guanyat els seus últims quatre trobades, però que per a res entela el bon partit del Deportivo, superior en tots els sentits al seu rival, tant en joc com a vegades.
D’eixida, les novetats en l’onze de De Pedro, titular pel sancionat Izan Linares després de moltes jornades, i de Rubén Catalá per Steven Prieto, que va ser la gran novetat en el Sant Gregori de Torrent.
Bona posada en escena dels de Fran Alcoy, incisius i marcant territori, signant uns primers deu minuts en el qual resultava difícil creure que el marcador no s’haguera mogut. En el minut sis, tret de Javi Soler sense massa convicció. A continuació, Tiko Iniesta falla el infallable dins de l’àrea, quan el més senzill semblava manar la pilota entre els tres pals.
Però en el deu, de nou l’Alcoyano torna a gaudir d’una ocasió increïble, ara és Rubén Catalá qui després de perfilar-se feia la seua cama bona, acaba creuant en excés el seu tret amb l’afició blanc-i-blava tirant-se dels pèls en la graderia.
La defensa més golejada del grup feia aigua pertot arreu i les ocasions se succeïen. En el 16 qui no atina a enviar la pilota al fons de la porteria és Solbes de cap. Uns minuts després, paradón de Sergi Torner repel·lint una incorporació des de segona línia de Javi Soler.
La pressió alta continuava donant molts rèdits, amb recuperació ràpida de la pilota en camp rival, però el marcador no es movia malgrat que els blanc-i-blaus estaven sent clarament superiors al filial orellut.
En el 37 una altra gran ocasió per a l’Alcoyano, ara després d’una indecisió de la saga visitant a l’hora d’armar el seu atac, Tiko Iniesta es queda amb la pilota i el tret del murcià l’aconsegueix desviar Sergi Torner amb la punta del guant a córner.
Amb la sensació d’haver deixat escapar una gran oportunitat per a sentenciar el partit abans del descans amb un avantatge còmode de gols s’ha arribat al final de la primera part amb un 0-0 que per a res ha descrit el vist durant els primers 45 minuts, en els quals l’Alcoyano ha passat per damunt d’un Castelló B massa tendre.
Com era d’esperar, el filial orellut ha ajustat línies i a l’Alcoyano li ha costat més arribar a l’àrea rival. Des de la banqueta, Fran Alcoy ha buscat un revulsiu donant entrada a Joan Piera per Rubén Catalá, un canvi que de cromos que ha sigut rebut amb algun xiulet des de la graderia.
Sis minuts després, el de Pego ha pogut estrenar el seu compte golejador com a blanc-i-blau però li ha faltat decisió, potser per eixa prolongada inactivitat. Dos després, Joan Piera ha vist com Sergi Torner realitzava un altre paradón, ara a rematada de cap del 9 del Deportivo després de centre de Tiko Iniesta.
Semblava que de nou l’Alcoyano s’entonava i tornava a la càrrega. El de Pego ha afegit encara més sofriment. En el 73, el súmmum dels súmmums, en boca de gol, ha enviat la pilota per damunt del travesser. Semblava increïble que un partit encaminat a una golejada d’escàndol, s’estiguera patint de la manera que s’estava patint amb l’amenaça que en qualsevol distracció, el partit s’anara al garete.
Ni les mística dels minuts finals, en els quals últimament l’Alcoyano havia aconseguit traure rèdit, han servit per a trencar el malefici que han envoltat aquesta temporada els partits contra el filial orellut, que en la primera volta va guanyar 4-1 i aquesta vesprada s’ha emportat el premi gros d’un empat quan el més just hauria sigut encaixar una inflada derrota.
Alcoyano: Jagoba Zárraga, Loren, José Solbes, Fran Moreno, Raúl González, Pablo Carbonell, Tiko Iniesta, Javi Soler (84’ Lado), Adri Lledó, De Pedro (73’ Steven Prieto) i Rubén Catalá (56’ Joan Piera)
Castelló B: Sergi Torner, J. Domingo (86’ Nico Font), Charbel, Sellés, Alzira, Segura, Gabarri, Montero (66’ Josep Díaz), Terma (79’ Santamaría), Isi (66’Almiñana) i Miguelón (79’ Juanki)
Àrbitre: Espallargas Casellas (Català). Va amonestar als locals Raúl González i José Solbes i als visitants Sellés, Segura i Gabarri.