L’Alcoyano continua sumant
L'empat sense gols a Torrent deixa als blanc-i-blaus en llocs de playoff al final de la primera volta
L’Alcoyano continua sumant. L’any nou no ha tallat la ratxa de ‘imbatibilitat’ del Deportivo, encara que sí ha trencat la tendència victoriosa que havia signat en els tres partits anteriors. La falta de punteria en l’últim tram de partit va privar als de Fran Alcoy de dormir líders aquest dissabte, però el Deportivo acaba la primera volta amb huit partits consecutius sense perdre i en llocs de playoff.
Els dos autobusos replets d’aficionats blanc-i-blaus que van arribar a Torrent, a més dels molts que van viatjar pel seu compte, van provocar que prop de 300 ànimes ‘alcoianistes’ poblaren la graderia lateral d’un camp de Sant Gregori que estrenava gespa artificial d’última generació.
El primer onze de Fran Alcoy enguany va oferir una única novetat respecte al que va guanyar al Girona B. Steven Prieto va ocupar la punta de l’atac davant el qual fora el seu equip la passada temporada. La resta, l’onze que ja coneix de memòria bona part de la parròquia blanc-i-blava, amb un Javi Soler estel·lar en les últimes setmanes i que li ha guanyat a Lado el lloc en el centre del camp.
Els primers minuts van transcórrer amb ritme. El Deportivo arribava a l’àrea local amb intensitat, encara que sense fructificar en accions perilloses per a la meta defensada per Aitor Arias. El Torrent tractava de respondre, sense massa perill, amb comptades accions per banda, al contraatac i a pilota parada. Marca de la casa dels equips treballats d’un Toni Seligrat que no parava de donar indicacions en la seua zona tècnica.

A poc a poc, ja en l’equador de la primera meitat, les defenses es van anar imposant i el partit es va anar tancant. A destacar una internada de Loren, després de combinar molt bé amb Tiko Iniesta pel pic dret de l’àrea, però la passada arrere del carriler no va trobar rematador. Va respondre el Torrent amb un tret allunyat que va atrapar Jagoba sense problemes. El partit era entretingut, encara que, fins llavors, no passava gens ressenyable. La igualtat era la nota dominant del xoc.
En el tram final del primer acte, el partit es va tornar a accelerar. Primer van ser els locals els qui van reclamar penal sobre Caballero. Tot seguit va arribar l’ocasió més clara de la primera meitat per als blanc-i-blaus En el minut 36, Tiko Iniesta va rebre una precisa pilota a l’espai de Loren, però, després de guanyar l’esquena als defenses locals, no va estar encertat a l’hora de definir davant la porteria d’Aitor Arias i va manar fora la seua rematada.
Va respondre amb contundència l’equip de Toni Seligrat. Hugo Esteban va estavellar contra el travesser una falta directa llançada de manera magistral i Zárraga va evitar el gol en la segona jugada. Un nou intent, més tímid en aquest cas, de Tiko Iniesta, va ser l’última jugada d’atac per als blanc-i-blaus en la primera meitat. El Torrent ho va intentar amb un córner embrollat que va acabar buidant la defensa blanc-i-blava per a posar fi a la primera meitat.
El segon acte va començar sense canvis i va seguir la mateixa tònica que l’inici de la primera meitat. Intercanvi d’arribades, però absència de perill clar. El Torrent, amb més necessitat d’aconseguir els tres punts per a tractar d’eixir del fanalet roig, va intentar imprimir-li una marxa més al partit. Joc directe i més cor que idees.
El major domini local va convidar a Fran Alcoy a moure la banqueta. De Pedro, Piera i Costat van entrar al camp pels amonestats Tiko Iniesta, Steven Prieto i Adri Lledó. Jugador per jugador. Faltava mitja hora de joc. Els porters continuaven sent invisibles també en la segona meitat, però el partit, per intensitat, era, a la seua manera, entretingut.
L’Alcoyano va anar ‘desperezándose’ en l’últim tram del partit davant la urgència del Torrent. Van ser els millors minuts esportivistes. Però l’Alcoyano no va trobar el premi del gol. Un centre enverinat de De Pedro va estar prop de sorprendre a Aitor Arias. Després de l’eixida d’un córner, un tret enverinat de Loren el va detindre el meta local, que, tot seguit, va signar una meritòria intervenció després d’una nova rematada creuada del carriler destre blanc-i-blau, que va ser el millor del partit. Solbes ho va tornar a intentar, però tampoc va tindre fortuna.

El partit estava en l’aire. Ja en el tram final, concretament en el minut 79, Joan Piera, en la més clara del segon acte, va manar massa alt una rematada franca en el punt de penal després d’una bona jugada per banda dreta trenada entre Loren i Álex Alonso, que havia entrat per Izan Llinares. El davanter de Pego la va tornar a tindre, ja en el descompte, culminant un contraatac individual amb un tret que va detindre Aitor Arias. No va haver-hi temps per a més.
L’Alcoyano continua sumant. Tanca la primera volta amb 28 punts. Acumula ja huit jornades consecutives sense perdre i la setmana vinent té l’oportunitat de fer bo l’empat a Torrent guanyant el diumenge en El Collao al filial del CD Castellón.
Fitxa tècnica:
– Torrent CF: Aitor Arias; Mejía (Paco Giménez, min. 89), Sibille, Ojog, Ivi; Armando, Adrián Lois, Fer Cano; Manu Viana, Hugo Esteban (genovés, min. 72) i Raúl Caballero.
– CD Alcoyano: Jagoba Zárraga; Loren, Solbes, Raül González, Fran Moreno, Pablo Carbonell; Javi Soler, Adri Lledó (Lado, min. 61); Tiko Iniesta (De Pedro, min. 61), Izan Llinares (Álex Alonso, min. 77) i Steven Prieto (Piera, min. 61).
– Àrbitre: Sergi Carrero Romera (Col·legi Català). Va amonestar al Torrent CF a Hugo Mejía, Ojog i Armant; i en el CD Alcoyano a Izan Llinares, Adri Lledó, Tiko Iniesta i Steven Prieto.
– Gols: Sense gols.