Toni Francés matisa la seua possible candidatura a la reelecció
L'alcalde sorprenia durant la presa de possessió de Pau Bernabeu en deixar oberta la porta a presentar-se de nou a l'alcaldia en 2027

L’alcalde d’Alcoi, Toni Francés, sorprenia fa a penes una setmana durant la presa de possessió de Pau Bernabeu com a nou director del Campus de la UPV, en deixar oberta la porta a presentar-se de nou com a candidat a l’alcaldia en 2027. En el seu discurs, Francés afirmava que “ganes no em falten”, i vinculava la seua possible continuïtat al desenvolupament de projectes clau per a la ciutat, com l’ampliació del campus universitari.
Aquestes declaracions van causar renou tant en l’àmbit polític com dins del seu propi partit, el PSOE alcoià, que actualment travessa un procés de renovació interna amb dues candidatures en lliça per a la secretaria general. Francés ha mostrat públicament el seu suport a Manolo Gomicia, un dels aspirants, en un context que semblava apuntar a una etapa de relleu i nous lideratges.
No obstant això, en una breu entrevista concedida a aquest periòdic, el primer edil ha volgut matisar les seues paraules i ha refredat les expectatives sobre una possible candidatura. “En política no cal donar res per assegut. Jo estic enamorat de la meua ciutat i mantinc la mateixa il·lusió que el primer dia, les mateixes ganes, tinc un compromís amb Alcoi, però això no és un anunci que em presentaré una altra vegada, perquè això ara no toca”, ha assenyalat Francés.
Preguntat per com s’han rebut les seues declaracions en el si del partit, i si la seua postura podria entendre’s com un desmarcatge del procés de renovació en marxa, l’alcalde assegura que no hi ha hagut una discussió interna sobre aquest tema. “No ho hem parlat perquè no hi ha una decisió presa. De fet, no estava planificat que jo diguera allò durant la investidura de Pau Bernabeu, simplement va sorgir i ho vaig dir”.
Francés insisteix que el focus del PSOE local està posat ara en el pròxim congrés, previst per a juny, que definirà el lideratge de l’agrupació de cara a la resta de la legislatura. “Ja vindrà pensar en les pròximes eleccions municipals dins d’un any. Eixa decisió no depén de les dues candidatures que hi ha ara mateix. Una vegada que hàgem elegit al secretari o secretària general, llavors em posaré a treballar amb el meu partit per a buscar a la millor persona de cara a l’alcaldia”.
Amb aquestes declaracions, Francés intenta equilibrar el seu compromís amb la ciutat amb el respecte als temps del partit, deixant la porta entreoberta, però sense confirmar encara si tornarà a liderar la llista socialista en 2027.