Els ‘Dimonis Templaris’ de Santi Castelló tanquen l’Entrada cristiana

Santiago Castelló, alferes cristià 2024. LUCIO ABAD

Missions secretes i màgia negra en una batalla. Això és part del que s’ha vist en la ‘alferesia’ liderada per Santi Castelló, alferes cristià per la filà Aragonesos, amb la qual ha tancat l’entrada cristiana en una multitudinària desfilada, davant moltíssim públic.

Castelló forma part dels Aragonesos des que va nàixer i té grans records relacionats amb la filà i amb el grup d’amics que ha creat amb el pas dels anys i amb el qual ha viscut moments molt destacats.

Un càrrec amb majoria de dissenys de César Vilaplana, a excepció de l’esquadra de negres, obra de Juan Climent, caracteritzat per un aspecte molt guerrer i amb paper destacat de la música i la dansa, com a elements fonamentals del fil argumental, en una història que se situa en 1156, quan l’exèrcit que lidera el personatge de Santi és cridat per Ramón Berenguer IV, comte de Barcelona, a realitzar una missió secreta, però es troben davant un exèrcit àrab que triplica als Aragonesos Templaris.

Diverses de les peces que han sonat en la ‘alferesia’ han estat compostes amb motiu del càrrec, i en el cas de l’alferes i els cavallers –un total de 30 i altres 19 dames–, han desfilat de la mà de la Música Primitiva Apol·lo d’Alcoi i el Grup de Dolçainers i tabaleters La Cordeta, que han interpretat ‘Azcona’, de Juan Antonio García.

Les dames i les favorites –Núria Artuñedo, Alejandra i Daniela Castelló– han precedit a l’alferes, estant al mig el ballet d’Ana Botella, denominat ‘Dimonis’, amb el qual es completa el fil argumental obert per Inma Cortés i el ballet amb el títol ‘Invocació’, amb una peça composta per Azael Tormo per a aquest càrrec.

L’esquadra especial, d’una gran vistositat, ha lluït el disseny de Juan Climent amb la peça ‘Mesnada’, de Saül Gómez i Soler, interpretada per l’Agrupació Musical d’Agullent.

 

Send this to a friend