Jordi Bernàcer conquista un any més l’Arena di Verona

Des que el nostre flamant i ja reconegut internacionalment director d’orquestra Jordi Bernàcer, Resident Conductor en la San Francisco Opera, establira la seua residència a Itàlia fa uns dos anys, més concretament a Nàpols, no han parat d’arribar-li contractes des dels més importants escenaris italians com l’Òpera de Roma, el Teatre Massimo Bellini de Catania, el Teatro Filharmónico de Verona, el Teatre d’Òpera de Mòdena, l’Arena di Verona o el bellíssim Teatro San Carlos de Nápoles, el qual, inaugurat en 1737, és un dels més famosos coliseus pel que és el teatre d’òpera en actiu més antic del món. Bernàcer ja ha dirigit en aquests espais esmentats i en temporades oficials, amb sensacionals crítiques, obres tan emblemàtiques com ‘Rigoletto’, ‘Nabucco’ i ‘La Traviata’ de Giuseppe Verdi, ‘I Puritani’ de Bellini, ‘Carmen’ de Bizet, ‘Anna Bolena’ de Donizetti i ‘Tosca’ de Puccini, a més d’una ‘Antologia de Sarsuela’ amb Plácido Domingo en l’Arena vaig donar Verona l’any passat.

‘Nabucco’ i ‘Aida’ de Verdi en l’Arena di Verona

El Festival d’Òpera de l’Arena vaig donar Verona que se celebra en els mesos d’estiu, inclòs setembre, és una de les cites operístiques més emblemàtiques i importants de quantes se celebren en el món, ja no per les grandioses produccions que allí es munten, sinó també per l’alt nivell artístic que s’aconsegueix des que es va crear el festival en 1913 coincidint amb el centenari del naixement de Giuseppe Verdi, amb actuacions dels més famosos cantants i directors de cada època. cal dir que és un dels amfiteatres romans millor conservats a pesar que va haver de ser reconstruït després de la Segona Guerra Mundial. ‘Nabucco’ i ‘Aida’ són els dos títols més representatius, possiblement per la seua gran espectacularitat pel que fa a muntatge i vestuari, i són precisament els que està dirigint Jordi Bernàcer des del mes de juny d’enguany, i pel que sembla amb molt bones crítiques, segons el que hem pogut llegir en la premsa italiana. Bernàcer ha dirigit al Cor, Ballet i Orquestra de l’Arena di Verona, en 5 de les 17 funcions de ‘Aida’, sent l’última la del passat dissabte 14 de juliol, producció de l’eminent i famós director i escenògraf Franco Zefferelli, amb cantants tan renombrats com Violeta Urmana, María José Siri o Marque Berti, entre uns altres. Pel que fa a ‘Nabucco’, haurà dirigit 4 impressionants sessions quan acabe juliol i li quedaran 2 a l’agost, amb direcció escènica d’Arnaud Bernard.

Entre els pròxims i interessants projectes que li esperen al nostre jove mestre, figuren el viatge a Oman amb l’Orquestra de l’Arena vaig donar Verona per a dirigir els dies 6 i 8 de setembre pròxim una gala de sarsuela amb Plácido Domingo. El 7, l’espectacle ‘Foc’ d’Antonio Gades i Carlos Saura amb la Companyia d’Antonio Gades i l’orquestra esmentada. El 4 d’octubre reapareixerà en el Palau dels Arts de València amb l’Orquestra de la Comunitat Valenciana amb un programa dedicat en part a músics valencians, per al 21 fer-ho en la Sant Francisco Opera, de nou al costat de Plácido Domingo. A novembre viatjarà a Lieja (Bèlgica) per a preparar les funcions de la divertidíssima ‘Il comte Ory’ de Rossini, que tindran lloc en la Royal Opéra de Wallonie entre el 21 de desembre i el 2 de gener.

Entrevista en Ràdio Nacional d’Espanya

Jordi Bernàcer va ser entrevistat aquest passat dilluns per Miguel Ángel Domínguez en el programa ‘24 hores’, on el periodista va fer diverses vegades esment d’Alcoi, de les seues institucions musicals, especialment la Nova i l’Associació d’Amics de la Música, entitats vinculades al jove mestre, fent un repàs dels seus inicis com a músic i com a melòman, per a passar a comentar tot el que ha sigut la meteòrica evolució musical de Bernàcer, primer amb els seus estudis d’adreça a Viena, que va acabar en 2004 amb les màximes qualificacions; el seu pas després pel Palau dels Arts de València i l’Òpera de Sant Francisco, amb aparicions en el Teatre Real de Madrid o el Gran Teatre del Liceu de Barcelona; i ara en els millors teatres d’òpera italians, sense oblidar el fet d’haver sigut assistent de directors com Daniel Barenboim, Zubin Mehta, Riccardo Chailly, Georges Prêtre o Lorin Maazel, aquest últim, amb qui més ha pogut col·laborar, acumulant entre tots una experiència única i importantíssima, que li ha permès progressar com a director d’orquestra. Encara que en aquests moments està centrat en l’òpera italiana, Jordi Bernàcer vol endinsar-se en un futur pròxim en el repertori alemany, concretament amb les òperes de Richard Wagner, la qual cosa no significa que no continue amb els repertoris habituals, inclosos els simfònics; recordem que el mestre alcoià ja ha dirigit les més importants orquestres espanyoles i algunes europees i americanes. L’entrevista va acabar confessant que escolta Jazz en la intimitat, alguna cosa que li permet evadir-se per unes hores, i amb una elecció musical: el cor ‘Va pensiero’ de ‘Nabucco’ de Verdi. Enhorabona una vegada més!

Text d’Alfonso Jordá, President de l’Associació d’Amics de la Música d’Alcoi

Send this to a friend