Las aceras

Se dice, se comenta, se rumorea… que los vecinos del barrio y los transeúntes que llegan de vez en cuando al Centro de la ciudad, no están muy contentos con el estado de las aceras, y más bien temen por su seguridad cuando caminan necesariamente por ellas…

– Estic llegint totes les setmanes el teu article al periòdic i m’agrada molt, saps? Ho fas molt fresquet i fàcil de llegir, amè, sincer i directe, ja era hora de què algú parlara clar dels temes que ens importen…

podries també fer-ho extensible a altres barris, no penses que sols el Centre està deixat de la Mare de Déu. I ja que estàs, ¿perquè no dediques una setmana a les voreres?

“Punto uno”, a todos nos viene muy bien que nos alaben de vez en cuando. “Punto dos”, acepto la sugerencia de extenderme a otras zonas porque es verdad que de momento no hablo de ellas, porque las frecuento poco, ya que normalmente no salgo del Centro. Y finalmente “Punto tres”, voy a ver qué pasa con las aceras…

– Tu creus? El que han fet amb el carrer Sant Llorens, no té ni cap ni peus. No poden girar ni els autobusos pel Cantó El Pinyó. Fan les voreres més amples i no pensen en ningú…

Doncs no diuen ara que no són suficientment amples ni per a poder posar les tauletes dels bars? I que’n dius dels arbres? Ara quan cresquen els veïns no podran veure L’entrà de Moros i Cristians i com es queixen, ja veuràs que prompte els tallen, que si és per festes no passa res, ni la colla ecologista la carrasca podrà impedir-ho.

– No home, això estarà més que pensat i estudiat en el projecte que es faria per a la remodelació del carrer…

– ¡Xe, que bé que parles Paco!, tu has vist eixe projecte?, creus que han consultat amb els veïns?. De ser així no l’hagueren fet tan malament. Jo no sóc arquitecte però ací s’han arreat una cagà, com tantes i tantes que s’han fet en altres llocs…

La conversación va subiendo de tono y ahí sí que no me atrevo ni a meterme ni a opinar, decimos tantas cosas sin saber… sin saber ellos, los responsables, que los vecinos somos los que las sufrimos verdad.

– A qui li se va ocórrer posar aquestes voreres? Boniques si, de marbre, ¡faltaria mes!, però, esque no les van provar abans?, ningú va pensar que eixe material tan llis esvara? Esvara tant quant plou, que ja ha trencat més d’un maluc… I ningú ha vist que la majoria de peces estan quasi sempre soltes?, tan soltes que en quant passa un cotxe per damunt es trenquen i es queden trencades molt de temps… Açò ja es culpa dels conductors que aparquen damunt d’elles o dels altres que estan en doble fila i obliguen a passar per damunt de les voreres…
¿Dónde vamos a parar? Seguro que en las aceras del último tramo de San Lorenzo, antes de la Avenida Pais Valencià, no. Porque si no llega a ser por los bolardos que la delimitan, se harían unos tapones que los pocos que aún las tenemos perderíamos las normas de urbanidad.
Porque ¿ustedes se acuerdan de quién tiene que dar paso a quién?, ¿saben que los niños y las personas mayores deben ir por dentro y nosotros debemos cederles el paso?, ¿sabe alguien si esto que son buenos consejos más que normas, está en algún libro de autoescuela?, ¿sería necesario recuperar este civismo en nuestras calles para la seguridad del peatón y no solo para multarlo si comete alguna imprudencia?

La integridad del viandante debería ser más tomada en serio, y las aceras tendrían que estar pensadas para la comodidad de sus utilitarios, digo yo.

Y es que con estas ‘Barcelles’ una se nutre de tantas cosas. Por cierto, vayan despacio por las aceras del Centro, porque aunque desde que las pusieron no reciben más que quejas, ¿Quién sabe si algún iluminado nos hará caso alguna vez sobre este tema?

Send this to a friend